logo

Rapporten, grafieken en tabellen

Rapporten
Datum Plaats Prijs Voordeeltarief  
Op aanvraag Locatie naar keuze Op aanvraag Op aanvraag Inlichtingen

 

 

  • Doelstelling
  • Programma
  • Aanpak
  • Op maat?

U hebt dagenlang een probleem geanalyseerd en moet over uw bevindingen/advies rapporteren.
Hoe zorgt u ervoor dat uw werk de aandacht krijgt die het verdient?

Aan de hand van een aantal regels en aandachtspunten maken we samen tabellen, rapporten en grafieken.
U leert zo de kennis en vaardigheden nodig om een boodschap bondig en wervend voor te stellen in tekst, grafiek en tabel. Zo wordt deze sneller herkend, begrepen en onthouden.

  • De verwerking van uw visuele informatie door anderen.
    • De mogelijkheden en beperkingen van onze ogen en hersenen.
    • Wat betekent dit voor de weergave van uw informatie?
    • Basisregels om de boodschap in rapporten, grafieken of tabellen herkenbaar te maken
  • Toepassen van deze basisregels in tekst
  • Toepassen van deze basisregels in tabellen
  • Toepassen van deze basisregels in grafieken

Via enkele oefeningen leert bij uzelf de mogelijkheden en beperkingen kennen van uw visueel informatieverwerking.
Van hieruit worden de basisregels voor visuele informatieverstrekking benoemd.

We werken met voorbeelden die aantonen dat zo goed als alle organisaties fouten maken tegen de basisregels.

We bespreken elk voorbeeld en u past zelf de basisregels toe om de fouten te herkennen en aan te geven hoe het dan wel moet.

Indien u dat wenst kan u enkele eigen voorbeelden meenemen die we in groep (of individueel) bespreken.

Heeft uw organisatie nood aan een specifieke opleiding waarin we meerdere aspecten van verschillende opleidingen combineren?

Wilt u een groepsopleiding "rapporten, grafieken en tabellen" in jullie eigen lokalen?

Vraag hier informatie over onze op maat opleidingen en we werken samen een programma uit of voorzien een opleiding ter plaatse.

 

 

 

 

 

 

KMO portefeuille KMO portefeuille

Spaar tot 50%
Ons erkenningsnr.: DV.O206062

Q for Wat denkt onze klant?

Alle klanten zijn tevreden tot zeer tevreden over de trainers. Meerdere klanten halen hun deskundigheid aan.

De klanten appreciëren de aanpak van de opleiding die zeer interactief is.

De opleidingen voldoen aan de verwachtingen van alle klanten.