logo

Leren van en met elkaar

Leren
Datum Plaats Prijs Voordeeltarief  
Op aanvraag Locatie naar keuze Op aanvraag op aanvraag Inlichtingen

 

 

  • Doelstelling
  • Programma
  • Aanpak
  • Op maat?

Waarom kan ik zo moeilijk de mening van anderen een kans geven? Waarom is de consensus die we hebben bereikt er eigenlijk geen? Hoe kan ik onbevooroordeeld naar een probleem kijken en hoe kom ik tot een creatieve oplossing en hoe kan ik anderen ertoe aanzetten om open te staan voor een afwijkende mening?

De vaardigheden worden ontwikkeld om op een optimale manier een leerproces binnen een groep op te starten en te onderhouden. Dit draagt bij tot het creëren van een leergerichte organisatiecultuur.

  • Waarom komt een groep mensen steeds tot suboptimale oplossingen? 
    • Verschil tussen hoe je gesprekspartners denken dat ze samen naar oplossingen moeten zoeken (voorkeursmodel) en hoe ze werkelijk meewerken (gebruiksmodel).
    • Hoe is jouw gesprekspartner tot zijn conclusies gekomen? Hoe kan je ervoor zorgen dat iemand zijn eigen conclusies herbekijkt en zo openstaat om andere oplossingen kritisch, maar eerlijk, te evalueren.
  • Hoe analyseer je de voorgestelde oplossingen (praktische bruikbaarheid voor je organisatie) en hoe betrokken zijn je gesprekspartners werkelijk? 
  • Welke technieken, methoden kunnen je helpen zodat je gesprekspartners (in groep) met een open geest creatieve voorstellen aanbrengen en evalueren?

Eerst bespreken we waarom je gesprekspartners (individueel of in groep) er zelden in slagen om het eigenbelang te ontstijgen.

We gaan dieper in op de tactiek die je gesprekspartners zullen gebruiken om gesprekken met jou te controleren en wat jij kan doen om dit te omzeilen.

Via oefeningen maken we ons deze tactiek eigen.

Heeft uw organisatie nood aan een specifieke opleiding waarin we meerdere aspecten van verschillende opleidingen combineren?

Wilt u een groepsopleiding "Leren van en met elkaar" in jullie eigen lokalen?

Vraag hier informatie over onze op maat opleidingen en we werken samen een programma uit.

 

 

 

 

 

KMO portefeuille KMO portefeuille

Spaar tot 50%
Ons erkenningsnr.: DV.O206062

Q for Wat denkt onze klant?

Alle klanten zijn tevreden tot zeer tevreden over de trainers. Meerdere klanten halen hun deskundigheid aan.

De klanten appreciëren de aanpak van de opleiding die zeer interactief is.

De opleidingen voldoen aan de verwachtingen van alle klanten.