logo

Pluk de voordelen van een rechtvaardige organisatie

Org_rechtvaardigheid
Datum Plaats Prijs  
Enkel op aanvraag Locatie naar keuze 1.000 Euro per sessie Informatie aanvragen

 

 

  • Doelstelling
  • Programma
  • Aanpak

Uit onderzoek blijkt dat medewerkers beslissingen pas zullen ondersteunen indien ze deze als rechtvaardig ervaren.

Maar wanneer vinden medewerkers een beslissing rechtvaardig? Hoe zorgt u ervoor dat medewerkers ook achter beslissingen staan die voor hen niet zo gunstig zijn?

U krijgt paktische richtlijnen mee die het organisatorisch rechtvaardigheidsgevoel van uw organisatie zullen verhogen en de negatieve impact van onpopulaire beslissingen zal verlagen.

  • Belang van organisatorische rechtvaardigheid:

    • Hoe mildert organisatorische rechtvaardigheid de negatieve effecten van niet populaire beslissingen? 
    • Het verschillend effect van de 3 dimensies op het rechtvaardigheidsgevoel en de impact op het gedrag van de werknemer?
    • Hoe verhoogt het rechtvaardigheidsgevoel de effecten van een beslissing met een positieve uitkomst?
    • Wanneer kan organisatorische rechtvaardigheid je helpen? Een overzicht van de door de wetenschap erkende positieve effecten (bereidheid tot veranderen, absenteïsme, evenwicht werk-privé…).
  • Wat is organisatorische rechtvaardigheid:
    Wanneer vinden werknemers dat hun organisatie of hun rechtstreekse baas een rechtvaardige beslissingen heeft genomen. Wat verstaan zij onder organisatorische rechtvaardigheid? We leggen de 3 verschillende dimensies uit die werknemers gebruiken om te beoordelen of hun organisatie rechtvaardig is of niet:
    • Distributive rechtvaardigheid
    •  Procedurele rechtvaardigheid
    •  Interactionele rechtvaardigheid
      • Interpersoonlijke rechtvaardigheid
      • nformationele rechtvaardigheid
  • Praktische aanbevelingen om de organisatorische rechtvaardigheid te verhogen:
    •  Implicaties voor de leidinggevende:
      • Waarom gedragen leidinggevenden zich niet altijd "organisatorisch rechtvaardig"?
      • Hoe kan je de leidinggevende het vereiste gedrag aanleren?
    •  Implicaties voor de organisatie en haar processen. 
 

Deze opleiding van één dag is enkel op aanvraag. Na een kort telefonisch verkennend gesprek wijzigen we onze aanpak waar nodig.

 

 

 

 

KMO portefeuille KMO portefeuille

Spaar tot 50%
Ons erkenningsnr.: DV.O206062

Q for Wat denkt onze klant?

Alle klanten zijn tevreden tot zeer tevreden over de trainers. Meerdere klanten halen hun deskundigheid aan.

De klanten appreciëren de aanpak van de opleiding die zeer interactief is.

De opleidingen voldoen aan de verwachtingen van alle klanten.